דים אמור

דים אמור – רעיונות לעיצוב חללי דרמה בבתי ספר

דים אמור מנהל בית הספר למשחק בתל אביב שיתך אותנו בא'-ב' בעיצוב בתי ספר למשחק וחללי דרמה.

דים אמור – פרוייקט בכל גודל

דים אמור: יהיה גודל הפרויקט אשר יהיה, חשוב שתכניות לכל חללי דרמה בית ספריים חדשים יתייחסו לחזון ההוראה והלמידה בבית הספר, זה יספק את המסגרת לכל עבודת בנייה. לחשיבה "תמונה גדולה" זו יכולה להיות השפעה ניכרת על העיצוב לדוגמה:

  • בית ספר המתמחה באמנויות הבמה ירצה שמקומות הסטודיו לדרמה יהיו גלויים מיד לכל מי שמבקר בבית הספר כדי לתת את הטון לאמנויות ויצירתיות
  • המחויבות של בית ספר ליצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בסידור החללים ובגמישות כך שניתן לשנות פריסות להוראה ולמידה
  • שאיפות לסביבה באיכות גבוהה עשויות להוביל לעבודה עם יועץ עיצוב תיאטרון כדי לשקול כיצד ניתן לשלב פרטי עיצוב חדשניים בחלל המוגמר
דים אמור
דים אמור

דים אמור תקשורת עם האדריכל/ית

דים אמור: חשוב שצוות הלקוח יתקשר ישירות עם האדריכל, יועץ התיאטרון ואנשי מקצוע אחרים שמקבלים החלטות לגבי מה בדיוק נבנה. אדריכלים ובנאים אינם מורים ומיקום הציוד והפריסה והגימור של חללים שיש להם דרישת הוראה מסוימת כגון אולפני דרמה, אולפני ריקוד או תיאטראות עשויים שלא להיות בראש סדר העדיפויות שלהם. החלטות שגויות בשלב התכנון יכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות ההוראה והלמידה ויכולות להיות יקרות מאוד לתיקון. חשוב שיהיה נוכח בכיר בצוות בית הספר בכל הישיבות שבהן מחליטים פרטים על העיצוב המוגמר.

דים אמור
דים אמור

ניתן לשפר מאוד את איכות התיאטרון, אומנויות הבמה והדרמה ההוראה והלמידה על ידי אולפני דרמה ותיאטראות מאובזרים כראוי. בסטודיו סגור ייעודי, שיעורי הדרמה לא יופסקו והמורה יכול ליצור אווירה ואווירה מתאימה בעזרת וילונות, הבמה, האפלה, תאורת במה ומערכות סאונד.

באופן אידיאלי אולפני דרמה צריכים להיות ממוקמים ליד חללי אמנות אחרים וצריכים להיות תמיד בקומת הקרקע. דרמה כוללת תנועה אקטיבית ואולי ריקוד, כמו גם דיבור, מוזיקה וצלילים אחרים. לעיתים הוא מייצר רעש ניכר; באחרים זה דורש שקט וריכוז עזים. לכן בידוד קול מלא הוא חיוני. טכנולוגיית ביצועים היא חלק חשוב יותר ויותר מעבודת הדרמה בבית הספר ואולפני דרמה צריכים להיות מצוידים לספק הזדמנויות לפרשנות טכנית דמיונית של עבודה. תאורת במה, סאונד, אורקולי ומולטימדיה הם כולם היבטים חשובים של אמנויות הבמה.

דים אמור
דים אמור

דים אמור רעיונות אולפני דרמה

דים אמור:  אולפני דרמה צריכים לספק את הדברים הבאים:

  • סטודיו לדרמה זקוק לשטח עבודה של 120-150 מ"ר, עם שטח להופעה של כ-90 מ"ר
  • צורת החדר אינה חיונית, אך חייבת להיות אפשרית לשנות את הצורה בתוך הנפח שניתן להשיג על ידי וילונות תלויים במעקב
  • העיצוב צריך לספק לפחות יציאה אחת לאוויר הפתוח; ייתכן שיהיה צורך בשניים כדי לעמוד בדרישות הבריאות והבטיחות
  • חדרי ההלבשה/הלבשה צריכים להיות צמודים או בקרבת מקום
  • רצוי מאוד גם חנות ו/או סדנה משולבת או קרובה להכנת תפאורות, תחפושות ואביזרים. זה צריך להיות גדול ככל האפשר, באופן אידיאלי לספק גישה חיצונית לחצר שירות כך שניתן יהיה לספק חומרים וציוד בקנה מידה גדול
דים אמור
דים אמור

דים אמור אולפן הדרמה

אולפן הדרמה צריך גובה של לפחות 4.3 מ' כדי לקבל את האפקט המתאים מתאורת במה כיוונית (זווית) ולספק גובה לבמה ולכל ישיבה מגורפת/מדורגת.

דים אמור
דים אמור

דים אמור גבהים

דים אמור: גובה של 4.3 מ' ייתן מרווח לגלריית תאורה בכל רחבי החלל, או לפחות על קיר אחד, אליו מגיעים במדרגות פנימיות או מחוץ לסטודיו. זוהי אחת הדרכים הבטוחות ביותר עבור טירונים ללמוד ולהתאים את תאורת הבמה. אם הוא אמור להכיל שולחן בקרה או ספסל, הוא צריך להיות בעומק של 2 מטר.

דים אמור עיצוב תאורה

דים אמור: חלק מאולפני הדרמה משלבים חדר בקרת תאורה סגור, עם גישה מחוץ לאולפן. עיצוב זה עלול ליצור קשיי תקשורת והשגחה, אם המורה אינו מסוגל לראות תלמידים בקופסת התאורה, או לשלוט בכיתה מתוך תיבת התאורה.

חפשו אותנו ברשת:

דים אמור בכלכליסט

דים אמור אתר חדש

דים אמור בדה מרקר

דים אמור בישראל היום

דים אמור במקור ראשון

דים אמור ברשת 13

דים אמור ב EVENTBUZZ

דים אמור ב MY PEN

דים אמור ב TLV TIMES